Czym jest White Label na forex?

White Label to określenie produktu, który został stworzony przez jedną firmę, a następnie przekazany drugiej, która nadaje mu własną markę i sprzedaje jako swój produkt. Dosłownie White Label to biała etykieta i to określenie w pełni oddaje istotę tego systemu – białą etykietę można uzupełnić dowolnym znakiem firmowym. Czym jest White Label na rynku walutowym, jaką rolę tam pełni i kto może funkcjonować w tym modelu? Odpowiedzi w artykule!

Dla kogo White Label?

Wiele osób zastanawia się nad prowadzeniem własnego domu maklerskiego i działalności jako broker finansowy, jednak w początkowym okresie obawia się związanych z tym kosztów oraz ryzyka. Jest to w pełni uzasadnione, jednak warto wiedzieć o istniejących alternatywach. White Label to rozwiązanie dające namiastkę prowadzenia domu maklerskiego, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ewentualnego ryzyka. Wystarczy, że stworzysz dział sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta i możesz sprawdzić, czy dany model biznesowy jest opłacalny. Zamiast wchodzić od razu na głęboką wodę, warto zacząć od White Label, który może stać się przedsionkiem i milowym krokiem do otwarcia własnego domu maklerskiego. Zatem white label to idealne rozwiązanie dla firm i osób, które chcą sprawdzić, czy dany model marketingowy sprawdza się w praktyce i chcą to zrobić niewielkim kosztem.

Na czym polega White Label w przypadku domu maklerskiego?

Aby zrozumieć idee White Label, należy wiedzieć, jak funkcjonuje dom maklerski. Składa się on z front office i back office. Front office ma styczność z klientem – to między innymi działy obsługi. Back office to natomiast zaplecze produktowe domu maklerskiego, zatem:
– dział zarządzania ryzykiem,
– dział prawny,
– dział produktowy, czyli technologiczny.
To właśnie back office jest bardzo często outsourcowany. W przypadku White Label mamy do czynienia z outsourcingiem produktu, czyli platformy oraz działu zarządzania ryzykiem.

Perspektywy prawne – dwie możliwości
W przypadku forex White Label można przyjąć dwie perspektywy prawne.
Pierwsze rozwiązanie związane jest z posiadaniem licencji. Osoba, która wchodzi na rynek pod cudzą marką musi mieć własną licencję oraz spełniać jej warunki. Natomiast dom maklerski, który dostarcza produkt musi tę licencję zaakceptować. To rozwiązanie cechuje relatywnie wysoki koszt i jest typowe dla dużych marek.

Druga możliwość to działanie pod parasolem, zatem pod licencją domu maklerskiego. Akcje marketingowe kierowane przez osobę działającą w modelu White Label muszą być akceptowane przez brokera i dom maklerski, który udostępnia temu podmiotowi swoją licencję. To rozwiązanie wydaje się idealne, jednak posiada pewne niuanse, które warto znać, zanim zdecydujemy się na działanie w tym modelu. Jeśli podjęte ryzyko spotka się z karą, to kara przechodzi na instytucję działającą pod White Label i to ona musi pokryć koszty.

Minusy White Label

Każdy klient rejestruje rachunek bankowy w danym domu maklerskim. Istotne jest zatem to, jakie konsekwencje będzie niosło rozwiązanie umowy i przejście na własną działalność, już nie w modelu White Label.
Warto na początku, podczas podpisywania umowy z domem maklerskim, zadbać o dopisek mówiący o tym, że po ewentualnym rozwiązaniu umowy klienci przechodzą do domu maklerskiego osoby, z którą przeprowadzali biznes. Warto pamiętać o tym, że White Label mocno wiąże z instytucją, lecz z drugiej strony można liczyć na wiele korzyści – rabaty czy możliwość nałożenia dodatkowego naliczenia do prowizji. Każda osoba współpracująca z domem maklerskim w modelu White Label decyduje, jakie mają być ostateczne koszta dla klienta detalicznego.

Ile kosztuje White Label?

Koszt współpracy z domem maklerskim w modelu White Label może przybrać dwie formy. W pierwszym przypadku White Label jest zupełnie darmowe, pod warunkiem przyprowadzenia odpowiedniej ilości klientów w miesiącu. Druga forma to stała miesięczna opłata, którą dom maklerski pobiera za udostępnienie swojego produktu. Do tego dochodzi prowizja, którą należy zapłacić od prowizji klientów. W przypadku renomowanych domów maklerskich, koszt działalności w modelu White Label może wynosić kilka tysięcy dolarów. Jest to jednak górna półka White Label – generalnie próg wejścia nie jest tak duży, by nie mogły myśleć o nim nawet małe przedsiębiorstwa.

Jak rozpoznać, czy dany broker funkcjonuje w modelu White Label?

Rozpoznanie brokerów działających w modelu White Label jest bardzo proste. Wystarczy spojrzeć na stopkę, w której znajduje się informacja o posiadanej licencji. Jeśli osoba działa pod parasolem, musi podać jasną informacje o tym, że działa pod licencją danego domu maklerskiego. Służy to ochronie klienta, który musi być świadomy, z kim współpracuje.

Czy mt4 white label to model, który sprawdzi się w twoim przypadku – na to pytanie musisz odpowiedzieć sam. Z pewnością warto rozważyć wszystkie za i przeciw, by podjąć dobrą decyzję i ograniczyć ryzyko. Jeśli działasz na rynku walutowym już od jakiegoś czasu, na pewno wiesz, że bez ryzyka nie ma zwycięzcy.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=8wAfNzjNTYE

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *